piątek, 23 grudnia 2016

Barszcz czerwony

Barszczyk to jedna z moich ulubionych potraw. Od dziecka zajadałam się nim i niezmiennie bardzo mocno kojarzy mi się ze świętami Bożego Narodzenia. Podstawowe i pierwsze danie wieczerzy wigilijnej moich rodzinnych stron. Jak zdarzają mi się święta bez barszczyku, zawsze mi go jakoś tak bardzo brakuje i czuję taką kulinarną świąteczną pustkę z niedosytem :-P Mało normalne, ale tak już mam i chyba nigdy się to nie zmieni :-D
Jako że jesteśmy o krok od Wigilii, chciałabym się z Wami podzielić przepisem na bardzo świąteczny, postny i przepięknie czerwony barszczyk, który mam nadzieję przypadnie Wam do gustu i zawita na Waszym świątecznym stole. :-)

Składniki:
  • 1 duży burak
  • 1,5 l wody
  • 1 warzywna kostka rosołowa
  • 1,5 solidnej łyżki soli 
  • 1,5 łyżki cukru
  • 2 liście laurowe
  • 3 ząbki czosnku
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 1/2 płaskiej łyżki świeżo mielonego lub rozgniecionego w moździerzu pieprzu czarnego
  • 1 czubata łyżeczka cząbru
  • 1 czubata łyżka majeranku
  • 1/2 łyżeczki chili
  • 4 suszone grzybki
  • 1 łyżeczka kwasku cytrynowego



***



Sposób przygotowania:

Obieramy buraczka, kroimy go w słupki (takie smuklejsze frytki), wrzucamy do garnka i zalewamy wodą. Dodajemy kostkę rosołową, wsypujemy sól i cukier. Doprowadzamy do wrzenia, po czym zmniejszamy moc grzania i gotujemy jeszcze 10 minut. Po tym czasie dodajemy liść laurowy, ziele angielskie, chili, drobno posiekany czosnek, pieprz, cząber, majeranek, kwasek cytrynowy i mocno rozdrobnione grzybki suszone. Gotujemy na małej mocy kuchenki jeszcze 15 minut.
Próbujemy i ewentualnie doprawiamy do smaku niewielką ilością soli i cukru. Podajemy sam lub z kilkoma uszkami z kapustką i grzybkami.

Smacznego moi Drodzy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...