wtorek, 14 lutego 2017

Walentynkowe muffinki cytrynowo-kokosowe

Wiem, że Walentynki to święto w równym stopniu znienawidzone co kochane. Ale skoro jest już tak bardzo zakorzenione w naszej kulturze, to czy nie miło jest zrobić coś bardzo od siebie dla kochanej osóbki właśnie w taki dzień, jak ten?
Ja dzisiaj upiekłam z tej okazji babeczki cytrynkowo-kokosowe. Mam nadzieję, że mój Mężuś jest zadowolony z takiego prezentu ;-)

Składniki na muffinki (na 12 porcji):
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 75 g masła
  • skórka z 1 cytryny
  • 1  płaska łyżeczka soli
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • kilka kostek gorzkiej czekolady

 Składniki na lukier:
  • 80 g cukru pudru
  • kilka kropel oleju rzepakowego
  • kilka kropel soku z cytryny
  • łyżka gorącej wody

*dekoracyjne czerwone serduszka wycięłam z gotowej masy cukrowej


***


Sposób przygotowania:

Muffiny: Suche składniki jak mąka, wiórki, sól, proszek do pieczenia, sodę, wymieszaj w jednej misce. Do 2giej miski przelej roztopione ciepłe masełko, cukier, mleko, skórkę otartą ze sparzonej wcześniej cytrynki, jajo i razem zmiksuj. Mokre składniki dodaj do suchych, wymieszaj mikserem do połączenia składników.
Formę na muffiny wyłóż papilotkami. Przełóż po konkretnej łyżce ciasta do każdego z papilotków. Do części z nich wcisnęłam po kostce gorzkiej czekolady, resztę pozostawiłam bez zmian. Daj ponieść się fantazji i spróbuj dołożyć inny dodatek, który lubisz.
Piekarnik nagrzej do 170℃, włóż muffinki i piecz przez 15-20 minut do tzw. suchego patyczka. Po wyjęciu z piekarnika ostudź na kratce.

Lukier: Cukier puder przesyp do miseczki, skrop olejem i sokiem z cytryny, po czym dolej łyżkę wody, dokładnie wymieszaj. Lukier powinien być gęsty, ale nieco lejący, dzięki czemu ładnie płynnie pokryje powierzchnię muffin.

Część muffin zamocz w lukrze, a część posyp cukrem pudrem przy pomocy drobnego sitka. 
Dodaj ozdoby typu serduszka, cukiereczki, gwiazdki itp. Podziel się z najbliższymi :-)


Pozdrawiam cieplutko, życząc miłego dnia i smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...